Syyskuussa EU-parlamentti hyväksyi rikkidirektiivin, jonka mukaan laivojen polttoaineen rikkipitoisuus tulee laskea nykyisestä 1 % kymmenesosaan Pohjanmerellä, Itämerellä ja Englannin kanaalissa. Nykyisellään (EU alueella?) Satu Hassin mukaan 50 000 ihmistä kuolee laivojen aiheuttamiin päästöihin vuodessa. (
Helsingin Sanomat)
Teollisuus on laskenut kohonneiksi kuljetuskustannuksiksi Suomen osalta 0.6 - 1 jaardia. Sekös harmittaa, kun lisäksi oheisen kuvan mukaan ainakin maallikolle tulee mieleen, olisiko syytä aloittaa ihmisten pelastaminen jossain muualla.
|
Kuvassa SO2 ja SO4 pitoisuudet vuonna 2007 (kuvan omassa tekstissä typo), lähde:
|
Myös
Keskiäkäisellä miehellä on asiaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti